فوتبال نه، کره ای ها بیس بال بازی می کنند

شناسه خبر : 234
93/7/27 - 10:34 2014-10-19 10:38:17
کره ای ها پر افتخارترین فوتبال ملی را در آسیا دارند اما به واقع فوتبال ورزش مورد علاقه مردمشان نیست!

فوتبال نه، کره ای ها بیس بال بازی می کنند

کره ای ها پر افتخارترین فوتبال ملی را در آسیا دارند اما به واقع فوتبال ورزش مورد علاقه مردمشان نیست!

تاریخ این کشور گواهی می دهد که روزی، کره ای ها به خاطر بحران های مالی و جنگی، رنج و مشقت زیادی را تحمل کردند. آنها به شدت به لحاظ تغذیه دچار مشکل بودند و هنوز هم پیرمردهای کره ای، زمانی را به یاد می آورند که مجبور بودند از گرسنگی، شکم خود را ببندند و از گیاهان نزدیک به دریای زرد تغذیه کنند. می دانید چرا به دریای نزدیک به اینچئون می گویند دریای زرد؟ اینچئون، شهری ساحلی است که به طرز سوال برانگیزی، دچار توفان های فصلی به خصوص در فصل بهار می شود. این توفان ها، شهر را به رنگ زرد در میاورد و از این رو به دریایی که توفان زرد رنگ را با خود به اینچئون می آورد، لقب دریای زرد داده اند. اطراف اینچئون پر است از اسکله و کشتی های غول آسا که کالاهای کره ای را به چین می برد و از آنجا، کالاهای بی کیفیت چینی را از دروازه اینچئون به کره وارد می کند. اینچئون در اصل، غربی ترین و مهم ترین دروازه واردات کالا به کشور کره است و طبق برنامه ریزی های اخیر، کره ای ها می خواهند اینچئون را به مهم ترین قطب تجارت در سمت غرب کشورشان بدل کنند و برگزاری بازی های آسیایی در این منطقه صنعتی نیز به همین علت است؛ تبلیغ اینچئون برای آینده ای تجاری. 

اینچئون

با این حال مردم اینچئون نیز مثل تمام مردم آسیای شرقی عاشق و شیفته ورزش های مادر هستند. مثلا پیاده روی را ترجیح می دهند یا دوچرخه سواری می کنند. آنها یک ورزش مهم هم دارند به نام بیسبال که به صورت عجیب و سوال برانگیزی، به دنبال پیشرفت در آن هستند. در زنگ ورزش مدارس کره جنوبی در کنار ژیمناستیک، شنا، بسکتبال و ورزش های رسمی، بیسبال را ترجیح می دهند. فقط بچه های نوجوانی که استعداد و علاقه به فوتبال دارند، به سمت این رشته می روند در غیر این صورت، هیچ فشاری بر روی بچه های محصل نیست که فوتبال را دنبال کنند. تلویزیون های کره ای، فوکوس شدیدی بر روی بیس بال دارند و مدام، صحنه های هیجان انگیز این رشته را نشان می دهند. بازی های بیس بال، پخش زنده می شود و شرایط خاصی دارد.

کره ای بیسبال

فروشگاه های وسائل ورزشی نیز در همین راستا یعنی رونق بیسبال، به فروش وسائل این رشته مشغول هستند و تقریبا در مقابل بیسبال، فوتبال در کره با استقبال چندانی (از نظر تبلیغاتی) مواجه نیست. اصلا نسل جدید کره، با نسل قبلی تفاوت های فاحشی دارد، حداقل اینکه نسل جدیدی ها که حسابی تحت تاثیر زندگی آمریکایی قرار دارند، مثل قدیمی ها، گربه نمی خورند و از ماهی ها و کرم های دریاییِ آب پز تنفر دارند! نسل جدید عاشق غذای سرخ کردنی است؛ ماهی، گوشت و مرغ البته با همان سبزیجاتی که چندان خوش بو نیست. مردم اینچئون عاشق سیر هستند و وقتی وارد مکان های عمومی از جمله مترو، اتوبوس و... می شوید، از بوی سیر سردرد می گیرید!

 

تبلیغات

طرح و تولید : ایران دروپال